روشهای درمان افسردگی

تغییرات سبک زندگی بخش مهمی از درمان افسردگی است و حتی گاهی ممکن است آنها تمام چیزی باشند که فرد به آن نیاز دارد. حتی در صورت نیاز به سایر درمان ها ایجاد تغییرات مناسب در شیوه زندگی می تواند به رفع سریعتر افسردگی و جلوگیری از عود آن کمک کند.

ورزش منظم می تواند به اندازه دارو در درمان افسردگی موثر باشد. ورزش سبب افزایش ترشح هورمون های سروتونین، اندورفین و سایر مواد شیمیایی مغز می شود و رشد سلول ها و اتصالات جدید مغز را، درست مانند داروهای ضد افسردگی سرعت می بخشد. چند دقیقه پیاده روی روزانه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. 

خواب مناسب و به اندازه تاثیر زیادی بر خلق و خو دارد. کم هوابی سبب تشدید علائم افسردگی می شود و موجب افزایش تحریک پذیری، بدخلقی، غمگینی و خستگی می شود.

برای کمک به مدیریت و کاهش استرس در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید چراکه استرس بیش از حد افسردگی را تشدید می کند و شما را در معرض خطر افسردگی آینده قرار می دهد. 

تغذیه مناسب هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روحی از اهمیت زیادی برخوردار است. وعده های غذایی کوچک و متعادل در طول روز به شما کمک می کند تا انرژی خود را بالا نگه دارید و نوسانات خلقی را به حداقل برسانید. 

سایر روشهای درمان افسردگی

اگر هیچ دلیل پزشکی زمینه ای برای علائم افسردگی وجود نداشته باشد، روان درمانی می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. درمان شناختی رفتاری و درمان بین فردی از جمله تکنیک های اصلی در درمان افسردگی هستند.

گروه درمانی نیز از تکنیک هایی روان درمانی برای افسردگی است. قرار گرفتن در کنار افرادی که مشکلی مشابه دارند، می تواند تجارب را تایید کند و به ایجاد عزت نفس کمک کند. 

دارو ممکن است به تسکین برخی از علائم افسردگی متوسط ​​و شدید کمک کند، اما مشکل اساسی را درمان نمی کند و معمولاً راه حلی طولانی مدت نیست. داروهای ضد افسردگی نیز با عوارض جانبی و نگرانی های ایمنی همراه هستند و ترک می تواند بسیار دشوار باشد. 

درمان TMS برای افسردگی . یکی از جدید ترین روشهای درمان افسردگی است. اگر از افسردگی شدید رنج می برید که به درمان های روانشناسی و دارو مقاوم بوده است، درمان TMS ممکن است یک گزینه باشد. درمان با تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) یک درمان غیرتهاجمی است که پالس های انرژی مغناطیسی مکرر را به مناطقی از مغز هدایت می کند که در خلق و خوی نقش دارند. این پالس های مغناطیسی بدون درد از جمجمه عبور می کنند و سلول های مغزی را تحریک می کنند که می تواند ارتباط بین قسمت های مختلف مغز را بهبود بخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد.

ECT برای افسردگی. الکتروشوک درمانی (ECT) روش غیرتهاجمی دیگری است که ممکن است به افسردگی کمک کند که به درمان مقاوم است. در طول ECT، الکترودها پالس های الکتریکی خفیفی را به قسمت هایی از مغز ارسال می کنند. این باعث تشنج کوتاه و تند شدن فعالیت سلول های مغز می شود. این روش منجر به رهایی کوتاه مدت از افسردگی می شود.

کلمات مرتبط :

روشهای درمان افسردگی – بهترین درمان افسردگی – داروخانه آنلاین – تی ام اس برای افسردگی – متخصص روانشناسی در تهران

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره رایگان در واتس آپ